Karfiol pizza

Huh, kako volim pizzu. Mislim, tko ne? Iako većina voli onaj dio pizze gdje se nalaze dodaci/punjenja, ja sam nekako oduvijek više voljela onaj mekani, fini krušni dio. Još ako ima one balončiće, kud veće sreće 🙂 Ipak, postoje raznorazne varijante bezglutenske i beskvasne pizze, no teško je napraviti bez kvasca onako mekano tijesto. Pizza od karfiola ne znači da je karfiol garnitura pizze, već da čini tijesto pizze koje je mekano i ukusno, a pritom zdravo i jeftino.

pizza povrće

Prelaziš li na prehranu bez glutena i/li bez laktoze, ovaj recept je pun pogodak za tebe! No nemojte se sramiti učiniti nešto novo i vi koji jedete sve namirnice. Okus karfiola neće se previše osjetiti već će se stopiti s ostatkom povrća ili s čime ćeš već obogatiti pizzu. Delikatesni kvasac dati će okus i miris sira pizzi, dok će svježe pripremljena salsa od pomidora unijeti laganu kiselinu i time osvježiti tijesto. “Tijesto” iliti podlogu od karfiola nije teško napraviti, a potrebno ti je tek nekoliko sastojaka. Pa krenimo…

Za dvije manje ili jednu veću pizza bazu potrebno ti je:

  • jedna glavica karfiola (cca 600 g)
  • dva chia jaja* (ili koristi obična)
  • 3 žlice delikatesnog kvasca**
  • 1 žlica kokosovog brašna
  • 1 žlica mljevenih chia sjemenki
  • 1 režanj češnjaka nasjeckan na sitno
  • 1 žličica soli
  • začini po želji (koristila sam mješavinu začina za pizzu + papar)

karfioltijesto

PRIPREMA:

1. Staviti grijati pećnicu na 170 stupnjeva.

2. Karfiol oprati i natrgati na manje komade. Staviti u blender/multipraktik i samljeti do mrvica (pazi da ne pretjeraš s usitnjavanjem). Kada je karfiol usitnjen, staviti ga kuhati na paru 10ak minuta, sve dok ne omekša.

3. Zatim ponovno u blender/multipraktik staviti kuhani karfiol i usitniti sve dok se ne dobije pire. Želiš li da ti podloga bude komadičasta (poput moje), pusti malo veće komadiće.

4. U gazu ili kuhinjsku krpu prebaciti pire. Stisnuti da kroz gazu izađe sva nepotrebna voda iz pirea, kako tijesto ne bi bilo previše mokro. Pustiti pire još nekoliko minuta u krpi i zatim ponoviti postupak istiskanja viška tekućine.

5. Zatim pire prebaciti u veću posudu (vodu koja se dobila iscjeđivanjem baciti) i dodati sve preostale sastojke. Dobro izmiješati u “tijesto” koje je mrvicu ljepljivije od običnog.

6. Zatim na papir za pečenje oblikovati dvije manje podloge za pizzu ili jednu veću pritom neka bude malo deblje tijesto kako se ne bi kasnije lomilo. Staviti peći u pećnicu na 20-25 minuta (ponavljam, svaka pećnica se razlikuje pa prati što se događa).

(Želiš li, možeš tijekom pečenja, kada se gornji sloj formirao i ispekao, preokrenuti tijesto da se i donji sloj zapeče (ja to nisam radila jer mi nije bilo potrebno), ali pripazi jer je tijesto lako lomljivo.)

7. Kada istekne tih 25 minuta izvadi tijesto i oplemeni ga raznoraznim povrćem i salsom kao što to činiš s običnom pizzom.

8. Stavi nazad peći pizzu s dodacima još nekih 10-15 minuta na 200 stupnjeva sve dok garnitura na pizzi ne omekša.

karfiol pizza0

Koristila sam pelati rajčice od kojih sam napravila umak (nasjeckati i staviti s malo vode kuhati pomidore i začiniti sa začinima (sol, papar, bosiljak i origano). Kada omekšaju i počne voda ključati, izgnječiti pomidore gnječilicom za krumpir i to bi trebalo biti to 🙂

Napravila sam dvije manje pizze koje sam prekrila umakom i stavila gljive, kapulu, artičoke na jednu, a na drugu dodala uz sve navedeno i škampe. Mnogo dobro 🙂 Ako si vegan ili vegetarijanac dovoljno je ne staviti škampe. Svi ostali sastojci su veganski. No kako ja nisam niti jedno niti drugo (jedem jaja i ribu) onda sam si dala oduška i ubacila škampe. Ove dvije pizze pojela sam, naravno, sama i lijepo sam se najela. Ako radiš za više ljudi samo duplaj doze i ne bi trebalo biti problema 🙂 Mmmm miriše na još 😉

karfiol pizza1

pizza karfiol2

* Chia jaje odlična je zamjena za klasična kokošja jaja. Sve što trebaš napraviti je žlicu chia sjemenki samljeti u mlincu za kavu ili za začine (ili u mužaru ako nemaš ništa od navedenog) i dobiveni prah preliti s tri žlice vode. Pustiti nekoliko minuta da se pretvori želatinasta smjesa. I to je to, zamjena za jedno jaje 🙂 U ovom receptu potrebna su ti dva jaja pa samo poduplaj dozu (dakle dvije žlice chia sjemenki samljeti i politi sa šest žlica vode).

** Delikatesni kvasac (eng. nutritional yeast) je dodatak jelima koji se često koristi u veganskoj i vegetarijanskoj prehrani jer je odlična zamjena za sir (mirisom i okusom) i obogaćuje svako jelo s 18 različitih aminokiselina, 17 vitamina i 15 mineralnih tvari. S dozom od jedne žlice pokriva se četvrtina dnevne potrebe našeg organizma za većinom vitamina B kompleksa (kaže advent.hr). Košta svega 15ak kuna i stvarno miriši po parmezanu 🙂

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s