Lunch to go

Za vrijeme studiranja najčešći obrok u pauzi između predavanja bio je pekarski proizvod ili štapići, čokolada, kava i slično. Tek posljednju godinu studiranja shvatila sam da moram promijeniti navike pa sam se samo fokusirala na štapiće i vege sendviče – misleći da su najmanje zlo. Dvije godine kasnije, danas, kada provodim osam sati na poslu, jedem puno zdravije nego tada kada sam imala više vremena, što govori kako je sve moguće kada se hoće 🙂 Nažalost kod nas još nisu dostupni zdravi obroci ili jednostavno voćarna ili išta zdravo na dohvat ruke. Radim u okviru studentskog kampusa i mogu reći da je ponuda zdrave hrane ravna nuli. Upravo iz takvih razloga, potrebno mi je planirati svoje obroke unaprijed. Noć prije, pripremim si marendu koju nosim sa sobom  na posao, a koja mora bit nutritivno nabijena da ne budem gladna 🙂 . Isto tako obavezno nosim i međuobrok koji je naječešće u obliku voćke (banana, kruška, jabuka…) ili orašida. Moj dan se sastoji od minimalno pet obroka; tri veća i dva manja. Ujutro pojedem svoj doručak ,iz prethodnih postova, uz kavu oko 7. Zatim oko 9, 10 pojedem međuobrok i oko 12 ručak koji si uzmem od doma. Oko 16:30 pojedem ručak broj dva kod kuće. Poslije treninga smoothie ili nešto slično za večeru i to je to 🙂

No vratimo se na lunch to go. Moram priznati da mi je u početku bilo naporno svaki dan planirati što ću jesti na poslu drugi dan, no ubrzo mi je to postala rutina. Pazim da mi dio obroka bude žitarica, dio obroka povrće i dio grahorica. Ostalo iskemijam što imam doma 🙂 U nastavku su tri marende koje sam se sjetila fotkati (moram poraditi na tome :/ 🙂 ).

Prva, a ujedno i današnja, je Crvena riža s dimljenim tofuom:

  • šalica crvene riže
  • dimljeni tofu s bosiljkom
  • pola poriluka
  • nekoliko listova mladog kupusa
  • salata (matovilac)
  • pomidor
  • sitno nasjeckana stabljika celera i sirova čičoka (količina po želji)
  • klice alfa alfa
  • humus
  • sezam
  • sol, papar, kajenski papar, kurkuma
  • maslinovo ili kokosovo ulje

Crvenu rižu stavi kuhati (imaj na umu da se ona kuha duže od obične riže) sa malo soli. Za to vrijeme nareži tofu, listsove kupusa i poriluk. Tofu stavi lagano peći na maslinovo ili kokosovo ulje. Ubrzo nakon ubaci poriluk, začini po želji i pusti da omekša. Zatim ubaci listove kupusa da ih toplina samo malo opali 🙂 (ja volim povrće što više sirovo, pa ako želiš možeš kupus jače termički obraditi). Ugasi i pusti u tavi neka pričeka ostatak. Operi salatu, pomidor, klice, celer i oguli čičoku. Kada je riža kuhana ubaci je u tavu gdje su tofu, poriluk i kupus. Sve zajedno lijepo promiješaj i pusti da se ohladi u tavi. U posudu (koju često nazivamo taperver 😀 ) stavi salatu sa ostatkom svježeg povrća i rižu sa tofuom. Na sve to stavi žlicu humusa i tostiranog sezama. I riješena stvar, imaš zdravu marendu za posao 🙂 (ako želiš, možeš si napraviti veću količinu pa si dio pojesti za večeru, dio pustiti za marendu, kao što sam i ja učinila).

Ovo je večera 🙂

lunchtogo

A ovo je marenda za posao (pretumbana u taprveru 🙂 ) rižatofusalata

Salata od crvene kvinoje i slanutka:

  •  šalica crvene kvinoje
  • pola šalice do šalica slanutka
  • mrkva
  • nekoliko rotkvica
  • klice rotkivce
  • sezam za posipati
  • sol, papar, kajenski papar
  • maslinovo ili kokosovo ulje

Ukoliko nemaš već skuhani slanutak, onda je potrebno staviti ga kuhati u puno vode. Slanutak se kuha dosta dugo pa čak i uz prethodno cjelonoćno namakanje u vodi. Zato ti je moja preporuka da noć prije nego ga misliš kuhati, staviš slanutak namakati u puno vode i to veću količinu da imaš za više navrata. Zatim drugi dan procijedi slanutak i stavi ga kuhati sa novom vodom. Kada je gotov pusti da se ohladi i dio koji ti treba iskoristi, a ukoliko ti ostane, slobodno ga stavi u zamrzivač ili napravi humus 🙂

Za vrijeme dok se kuha slanutak (ukoliko ga nemaš gotovog), stavi kuhati kvinoju sa malo soli (kao i crvena riža, kvinoja se kuha malo duže. Znak da je gotova je kada se počinju odvajati opne od samog zrna). Za to vrijeme naribaj mrkvu i nareži tikvice, te operi pod hladnim mlazom vode klice rotkivce. Kada se sve skuha i kada sve procijediš (kvinoju i malo propereš), sve zajedno promiješaj, začini po želji (ja volim staviti kajenskog papra) i klice stavi na vrh da ne povenu ukoliko ostane malo topline.

quinoaslanutak

I za kraj, jedna riblja marenda, losos s brokulom

  • komad lososa
  • jedna brokula
  • tahini
  • sol, papar, kurkuma
  • maslinovo ili  kokosovo ulje

Koristila sam jedan komad lososa jer mi je sasvim dovoljno, no prilagodi količinu sebi. Losos očisti od ljuske i mariniraj ga sa soli, paprom, maslinovim uljem i kurkumom. Dok se on marinira nekoliko minuta, stavi kuhati vodu za brokulu sa malo soli. Kada voda zakipi, očišćenu brokulu, rastavljenu na komade, ubaci na minutu, dvije u kipuću vodu zatim izvadi u cjedilo i stavi pod mlaz hladne vode. Postupak blanširanja koristim iz razloga što volim da povrće ostane “svježe”, a ipak termički obrađeno (radi kojekakvih prljavština). Ubacuje se u hladnu vodu, odnosno “šokira” kako bi se zadržala boja, između ostalog. Dok smo to obavili, ribu stavi na kipuće maslinovo ili kokosovo ulje. Pusti dvije, tri minute da se ispeče sa svake strane i kada je poprimilo lijepu boju izvana, losos je gotov. Losos se ne treba dugo termički obrađivati jer se vrlo lako osuši i izgubi sočnost. Unutra treba ostati roskaste boje i biti mekan. Pečeni komad lososa raskomadaj na veće komade i očisti od kosti. U plastičnu posudu stavi brokulu i losos i sve “poškropi” tahinijem 🙂

brokulalososOve vrlo jednostavne marende mogu se jesti hladne i iz tog razloga su odlične za uzeti ih na posao (+ ne treba ti frižider), a obiluju hranjivim sastojcima od kojih ti se neće spavati, ali će te lijepo najesti 🙂

Za kraj želim podijeliti jednu zanimljivost koju sam jučer pročitala. Sol i papar se smatraju najbitnijim začinima jer je izbirljivi izjelica Luj XIV-i zabranio upotrebu svih istočnjačkih začina osim soli, papra i peršina iz razloga što su ostali, “prevulgarni”, začini mijenjali izvorni okus jela, dok su papar i sol (uz začinsko bilje) zaokružili jelo. Eto, francuska kuhinja utjecala je na korištenje začina u Europi, no vrijeme je da se počnemo koristiti i ostalim začinima koji su neizmjerno bogati okusima, samo je potrebno pažljivo ih dozirati. Lijepi dan želim 🙂

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s