Hrskava granola

granoooola

Kao što sam već spomenula, zaaaista mi je problematični okus zobi. Zob je sitna ali dinamitna žitarica. Sadrži mnogo ugljikohidrata (ali bez brige, više je tu proteina nego masti) i super je antioksidans. Poboljšava probavu (što ćeš vidjeti ako je uzimaš nekoliko dana za redom 🙂 ), regenerira organizam i sadrži gotovo sve važnije vitamine i minerale. Ukratko, zob je super stvar za organizam! Tome u prilog ide i činjenica da se velikog i snažnog konja hrani sa zobi 🙂 . Zob je prisutna u prehrani, reklo bi se, oduvijek. Točan period kada se zob pojavljuje teško je dokučiti, no često se spominje 4. st. prije Krista, kamo li drugdje nego u, kolijevci civilizacije, Grčkoj.

Zob je izvrsna žitarica za početak dana, te su možda iz tog razloga osmišljeni jutarnji obroci pod imenom musli i granola. E sada, nisam ni sama znala koja je točno razlika muslija i granola, ali pretpostavila sam da je granola… pa, u granulama? 😀 mudro, zar ne? Vjerovali ili ne, nisam bila daleko od istine. Naime, musli je osmišljen kao obrok kojega sačinjavaju sirove zobene pahuljice sa podjednakom količinom mljevenih badema, malo limunova soka, mlijeka i velika naribana jabuka. Obrok je osmislio švicarski liječnik  1900ih godina.

Pa što je onda granola? Granola je osmišljena u Americi 1890ih i u originalu sadrži zobene pahuljice sa orašidima, suhim voćem i sjemenkama. No, granola može biti i pripremljena od ječma, raži ili bilo koje druge žitarice. I sada dolazimo do ključne razlike od početka posta, a to je: tostiranje! Smjesa se tostira sa repičinim uljem, maslacem ili bilo kojom drugom masnoćom (mi ćemo biti zdravo orijentirani pa ćemo staviti kokosovo ili maslinovo ulje 😛 ), te zaslađena medom ili javorovim sirupom (u mom slučaju agavinim sirupom). Cjelokupna masa se peče dok se sastojci ne prilijepe i stvore – nakupine (clusters, eng.) Eto, riješili smo enigmu oko razlike između muslija i granole, te ustanovili što granola zapravo je. Onda bismo mogli prijeći i na recept?


RECEPT: 

Uzmi jednu veliku posudu i kreni sa osnovama.

 Dakle, najbitniji dijelovi su ti:

  •  zobene pahuljice (možeš ih zamijeniti nekim drugim žitaricama ukoliko želiš) kojih staviš oko 300 g,
  • orašidi (preporuka moja je staviti bademe jer su neodoljivo ukusni kada ih se zapeče u pećnici (ili na tavi)) po želji ali obično ide pola manje od žitarica, dakle 150 g, ali zasigurno nećeš pogriješiti staviš li ih više! 🙂
  • Zatim moraš sve to zasladiti prirodnim zaslađivačem, otprilike 120 ml, ali možeš si prilagoditi vlastitom ukusu za slatkim
  • Ulje se stavlja kako bi se sve skupa dobro povezalo i dobilo hrskavi efekt.
  • Sol se stavlja gotovo svugdje, jer je poznato kako je sol pojačivač okusa, pa si ti lijepo posoli (cca pola čajne žličice) tu smjesu buduće granole kako bi okusi bili intenzivni nakon pečenja.

Savladavši osnove ubacuj:

  • sjemenke po želji (suncokretove, bundevnine (očišćene) – ja ih ne volim pretjerano pa ih ne stavljam u granolu). U ovoj varijanti ja sam stavila samo sezam i lan. Nemoj pretjerivati sa sjemenkama jer je ipak riječ o “dodatku” granoli 🙂 .
  •  Nakon sjemenki ubaci kokosova brašna ili kokosov čips, ako ga voliš, jer on daje fini okus i miris egzotike što je pravo osvježenje uz žitarice i sjemenke. (Ja sam stavila oko 50 g kokosova brašna).
  • Ukoliko voliš suho voće, slobodno ga ubaci, samo obavezno nakon (!) pečenja granole, kada je izvadiš iz pećnice. Suho voće je već dovoljno suho i neće se ništa lijepoga dogoditi s njime ukoliko ga pečeš u pećnici na ovaj način. Pazi da usitniš velike komade suhog voća poput marelice, manga i sl. Ja nisam ljubiteljica suhog voća pa ga u ovoj prilici nisam stavila..
  • Na kraju, sve začini, čime drugime nego li, začinima 🙂 Ubaci žličicu začina po želji. U ovoj varijanti završio je cimet i muškatni oraščić (pola žličice po začinu).
  • i za ljubitelje čokoladnih granola, možeš dodati sirovog kakaa (u još “sirovu smjesu”, cca 35g) ili kakao zrna (nakon pečenja, da ti se ne otope, cca 150g)

Prvo u posudu stavi suhe sastojke i dobro ih promiješaj, zatim dodaj “mokre” i sve zajedno dobro, dobro umiješaj kako bi se povezali sastojci i kvalitetno ispekli. Na veliki pleh stavi papir za pečenje (da si pojednostaviš posao) i na njega izbaci sadržaj posude. Ravnomjerno rasporedi i stavi peći u pećnicu na 140°C  otprilike 35 minuta (u međuvremenu promiješaj ). Svaka pećnica je drugačija te zaista moraš paziti što se događa sa smjesom. Nakon što dobije zlatnu, preplanulu boju izvadi svoje mirisno čudo van i pusti da se ohladi. Zatim ohlađenu granolu premjesti u posudu koja ima dobar, hermetički poklopac.

granolaaagranola


Priprema granole iziskuje doslovno nekoliko tvojih dragocjenih minuta, i par sastojaka. Granola koju sam ja pripremala sastoji se od:

  • zobenih pahuljica (ukoliko ne voliš njihov okus, stavi usitnjene zobene pahuljice)
  • badema i američkih oraha (pecan,eng.)
  • agavinog sirupa
  • ulja
  • soli
  • sjemenki sezama i lana
  • kokosova brašna
  • cimeta
  • jedan bjelanjak

granoooooooo


Nakon što napraviš svoju prvu granolu, odustati ćeš od kupovnih, zašećerenih i (pre)često nezdravih granola. Od jednih sam čak imala i ozbiljnije probleme, pa se ne upuštam više u kupovne muslije i granole. Granolu koristi uz dodatak mlijeka (bademovog, sojinog, rižinog, zobenog), jogurta ili ju jedi kao snack, meni je takva čak i najbolja.

Super jednostavno, super brzo, super mirišljavo i SUPER ZDRAVO 🙂

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s